Általános Szerződési Feltételek

https://eletrehivunk.hu/

Jelen dokumentum tartalmazza az EgyüttÉrzés Lelkigondozói Egyesület, mint szolgáltató (Szolgáltató) által üzemeltetett https://eletrehivunk.hu/ weboldalt (Weboldal) látogatók (Felhasználó) általi használatára, valamint a Weboldalon elérhető szolgáltatás igénylésére vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban „ÁSZF”).

Felhasználónak minősülnek mindazok, akik a Weboldalon keresztül megkeresést adnak le, kapcsolatfelvételt kezdeményeznek, továbbá azok is, akik a Weboldalon megrendelés leadása nélkül böngésznek.

Ha a jelen ÁSZF-el, a weboldal használatával, a szolgáltatás igénybevételének menetével kapcsolatban kérdése merült fel, kérjük, vegye fel velünk kapcsolatot a megadott elérhetőségeinken.

A Weboldal használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Weboldalon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Kérjük, hogy a szolgáltatás-igénylés leadása előtt figyelmesen olvassa el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Az igénylése leadásával vagy szolgáltatásaink igénybevételével Ön a jelen ÁSZF-ben foglaltakat feltétel nélkül elfogadja.

A szolgáltatás-igénylés leadásával Ön tudomásul veszi, hogy az szerződéses viszonyt (Szerződés) még nem hoz létre az Szolgáltatóval és Weboldal látogatása, valamint a Weboldalon történő szolgáltatás-igénylés során a jelen ÁSZF rendelkezései kötelezően irányadók. 

Jelen ÁSZF 01 verzió 2024.07.01. napjától határozatlan ideig, illetve visszavonásig/módosításig érvényes.

Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et a Felhasználók Weboldalon keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan módosítani. A tájékoztatást Szolgáltató a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző 15 nappal közzéteszi. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Weboldal első használata alkalmával válnak hatályossá a Felhasználóval szemben az ezt követő megrendelésekre és a Weboldal további használatára vonatkozóan. A jelen ÁSZF feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg az Szolgáltató a Weboldalt üzemelteti.

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, különösen a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet irányadó. Amennyiben a magyar hatályos jog alapján a Szerződés bármely kikötése vagy rendelkezése jogellenes vagy semmis, vagy mindkettő, az ilyen kikötést vagy rendelkezést külön kell választani a Szerződés egyéb kikötéseitől, amelyek változatlanul hatályban maradnak. Az ÁSZF vagy a Szerződés valamely rendelkezésének érvénytelensége nem eredményezi az ÁSZF és/vagy a Szerződés érvénytelenségét, kivéve, ha egyértelmű, hogy az érvénytelen rendelkezés nélkül az Szolgáltató vagy a Felhasználó a Szerződést nem kötötték volna meg.

Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a Weboldalon elérhető szolgáltatások körét és típusát egyoldalúan módosítsa. Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy bármikor, indoklás nélkül leállítsa a Weboldal működtetését, és megtagadja az ahhoz való hozzáférést. Szolgáltató kizárja a felelősséget mindennemű károkért, melyek a Weboldal üzemeltetésének feltételeinek megváltozásából, illetve a Weboldal működtetésének megszüntetéséből erednek.

A Felhasználó személyes adatainak kezelésére vonatkozó szabályokat az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmazza, mely a következő linken: https://eletrehivunk.hu/adatvedelmi-tajekoztato–urlap-kitoltesehez/vagy a kezdőoldalon az Adatvédelmi Nyilatkozat menüpont alatt érhető el.

 

Szolgáltató adatai:

Neve: EgyüttÉrzés Lelkigondozói Egyesület

Székhely: 2600 Vác, Karcsu Antal Arzén utca 5. 2/7.

Nyilvántartó hatóság: Budapest Környéki Törvényszék

Cégjegyzékszám: 13-02-0008505

Adószám: 19378907-1-13

Szolgáltató elérhetősége/Ügyfélszolgálat

Tel: +36203638738

E-mail: ugyfelszolgalat@eletrehivunk.hu

Képviselő: Cseh Ádám

Bankszámlaszám: 11600006 – 00000001 – 99714911

 

Weboldal tárhely szolgáltató adatai:

Cégnév: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.

Székhely: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em 241.

Nyilvántartási szám: 01-09-909968

E-mail: support@tarhely.eu

 

Fogalmak

Szolgáltatás: a Weboldalon keresztül igénybe vehető szolgáltatás (Mentál egészségügyi ellátás (nem egészségügyi szolgáltatásként) [ÖVTJ’19: 869007; TEÁOR: 86.90] egyénileg vagy csoportban, online vagy személyesen)

Szolgáltatási díj: a szolgáltatásnyújtás díja, az Ügyfél által fizetendő ellenszolgáltatás

Ügyfél: az a Felhasználó, aki a Weboldalon keresztül szolgáltatás-igénylést ad le

Felek: Szolgáltató és Felhasználó (ideértve az Ügyfelet is) együttesen

Szerződés: Szolgáltató és Felhasználó között a Weboldal és elektronikus levelezés igénybevételével a Szolgáltatás nyújtására létrejövő szerződés

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a Ügyfél állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint Ügyfélnek minősülő vállalkozás is

 

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melyben az Ügyfél Fogyasztónak minősül

 

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt (Weboldal, telefon, e-mail) alkalmaznak

 

Fogyasztói jogvita: a Fogyasztónak minősülő Felhasználó és az Szolgáltató közötti adásvételi szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint szerződés hiányában a Termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, összefüggő vitás ügy.

 

1.       Weboldal használata

A Weboldal tartalma elérhető bármely Felhasználó számára, a tartalmak megtekintéséhez nincs szükség regisztrációra. Felhasználó a Weboldal használata során köteles jóhiszeműen és tisztességesen eljárni, és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat közvetlenül vagy közvetett sérthetik.

Felhasználó a Weboldalt a saját kockázatára használhatja. A Szolgáltató kizárja a felelősségét a használat során felmerülő vagy abból eredő valamennyi vagyoni és nem vagyoni károkért (ide nem értve a szándékosan, okozott, illetve az életet, testi épséget, egészséget megkárosító károkozást).

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Weboldalon megjelenített tartalmak (így különösen bármely képi, hang és szöveges tartalomnak, a megjelenített grafikának/szerkesztésnek stb.) szerzői jogának jogosultja a Szolgáltató. A Felhasználó nem jogosult ezen tartalmakat saját célra felhasználni (másolni, közzétenni, többszörözni, átdolgozni stb.) ilyen felhasználásra kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével kerülhet sor.

A Szolgáltató minden jogot fenntart a Weboldal minden elemére, különös tekintettel a kereső motorjaira és egyéb internetes szoftvereire, a domain névre, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.

A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy biztosítsa a Weboldal folyamatos működését, de nem garantált, hogy a Weboldal karbantartás miatt, vagy más okból nem elérhető. Szolgáltató kizárja a felelősségét az olyan adatvesztésért, ami a Weboldal nem folyamatos működéséből ered. 

 

2.       Szolgáltatásra vonatkozó igény leadása a Weboldalon keresztül

Általános szabályok

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nyelve: magyar

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Szolgáltató nem iktatja.

Magatartási Kódex

Az Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

Szolgáltatás tulajdonsága

A Weboldalon igénybe vehető Szolgáltatás lényeges tulajdonságairól a Weboldalon adunk tájékoztatást.

Szolgáltatás díja

A Szolgáltató a szolgáltatásokat térítésmentesen nyújtja, ellenszolgáltatás fizetésére az Ügyfél nem köteles. Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási díjat módosítani. A módosítás nem terjed ki a már megkötött Szerződésekre.

Teljesítési határidő

A Szolgáltatásra vonatkozó igény leadását követően a teljesítéssel kapcsolatban minden esetben egyedi tájékoztatást kap az Ügyfél az igénylésre vonatkozó válaszlevélben (kivéve azt az esetet, amikor a Szolgáltató az igénylést visszautasítja).

Megrendelés lemondása

A Felhasználó a Szolgáltatásra vonatkozó igényre vonatkozó szolgáltatói elfogadásig (válasz e-mailben) jogosult az igénylést minden jogkövetkezmény nélkül lemondani. Ilyen esetben kérjük, küldjön e-mailt az Ügyfélszolgálatunk részére az igénylése adataival, rögzítve, hogy „a megjelölt megrendelést lemondom”.

Weboldal szoftver rendszere

A Weboldal fejlesztését az Onmark Bt. (székhely: 6300 Kalocsa, Kubinszky utca 3/4., adószám: 28757289-1-03, cégjegyzékszám: 03-06-116529, képviseli: Battay Máté, ügyvezető) végezte. A weboldal tárhelyét a Tárhely.Eu Szolgáltató Kft., székhely: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em 241., nyilvántartási szám: 01-09-909968 biztosítja.

Hírlevél feliratkozás

A Szolgáltató a Weboldalon keresztül bemutatott Szolgáltatással kapcsolatos hírekkel, információkkal kapcsolatosan rendszeresen hírlevelet küldhet azon Felhasználók részére, akik a hírlevélre feliratkoznak, és az ehhez szükséges adataikat önkéntesen a Szolgáltató rendelkezésére bocsátják.

A Hírlevélre való feliratkozás külön, a Főoldalon található Kapcsolat főmenün keresztül az „Iratkozzon fel hírlevelünkre” menüpontban, az adatok megadásával lehetséges. A feliratkozás teljesen önkéntes, annak elmaradása semmilyen következménnyel nem jár az érintettre nézve, azon túl, hogy feliratkozás hiányában nem tudja a Webshop hírlevél üzeneteket megkapni.

 

3.       Szolgáltatásigénylés menete

A Szolgáltatásigénylés nem kötött regisztrációhoz. A Szolgáltatásigénylést a Jelentkezés főmenünk keresztül a „Jelentkezési űrlap” funkció kitöltésével, név és email cím megadásával lehet kezdeményezni.

Az így elküldött megkeresésre a Szolgáltató minden esetben válaszol a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb 3 munkanapon belül.

A Szolgáltatás kiválasztása

A Szolgáltatás kiválasztása a Felek közötti egyeztetések (telefonos és/vagy e-mailen) során történik, Felek közös megállapodása alapján.

Szolgáltatásigénylésre történő válasz

A Szolgáltatót megtesz minden tőle telhetőt, hogy a beérkező megkeresésekre a lehető legrövidebb időn belül válaszoljon.

A beérkező igényléseket a Szolgáltató megvizsgálja és amennyiben vállalja a Szolgáltatás nyújtását a Felhasználó felé, akkor erről válasz e-mailen értesítést küld, amelyben egyúttal tájékoztatást ad és javaslatot tesz a Szolgáltatás konkrét tartalmára vonatkozóan. Amennyiben a Felhasználó a Szolgáltatótól kapott válasz e-mailben foglaltakat elfogadja és ezt válaszában kifejezetten kijelenti, hogy úgy a Felek között a Szerződés létrejön.

Abban az esetben a Szolgáltató válasz e-mailjében arról tájékoztatja a Felhasználót, hogy a Szolgáltatásnyújtását részére nem tudja vállalni vagy a Felhasználó a Szolgáltatótól kapott válasz e-mailre legkésőbb 15 napon belül nem válaszol, úgy a Felek között a jogviszony nem jön létre. A Szolgáltató válaszát – függetlenül annak tartalmától – nem köteles indokolni.

Amennyiben az alábbi feltételek bármelyike fennáll vagy a szolgáltatás nyújtása során bekövetkezik a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatásigénylést visszautasítani vagy a felek közötti jogviszonyt azonnali hatállyal felmondani:

·                    az Ügyfél pszichiáter által felírt gyógyszert szed;

·                    az Ügyfelet skizofréniával diagnosztizálták;

·                    az Ügyfelet major depresszióval diagnosztizálták;

·                    az Ügyfélnek volt öngyilkossági kísérlete;

·                    az Ügyfélnek öngyilkossági gondolatai vannak;

·                    aktív szerfüggősége áll fenn az Ügyfélnek;

·                    az Ügyfél tudatmódosító szer hatása alatt jelenik meg vagy veszi igénybe az Egyesület szolgáltatásait;

·                    az Ügyfél az előre megbeszélt időpontban és helyen 2 alkalommal nem jelenik meg.

 

4.       Szolgáltató támogatása

 

Bár a Szolgáltató a szolgáltatásait térítésmentesen nyújtja, amennyiben az Ügyfél támogatni kívánja a Szolgáltató működését alkalmanként banki átutalás útján hozzájárulást teljesíthet, a számviteli szabályoknak megfelelően kiállított számla ellenében. Amennyiben az Ügyfélnek van rá lehetősége lehetőségei szerint adományokkal támogathatja a Szolgálatátó tevékenységeit és céljait a Szolgáltató fentiekben megjelölt központi számlaszámára történő utalással.

 

5.       A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megillető indokolás nélküli elállás joga

Az elállási jog és a jelen szakasz kapcsán Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem tudnak az elállási joggal élni.

A Fogyasztó az elállási jogát a megrendelés leadásától kezdve a Terméknek a Fogyasztó vagy az általa megjelölt harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.

Mivel a szerződés megkötésére a Felhasználó tesz ajánlatot, így a Fogyasztót a szerződés létrejötte előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlati kötöttséget megszünteti.

A Fogyasztó az Elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján tudja gyakorolni.

Az elállási nyilatkozatot határidőben megtettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a fentiek szerint határidőn belül elküldi. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot postázni/elküldeni határidőn belül. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

A Szolgáltató a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

A Szolgáltató kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén:

Ha a Fogyasztó a fentieknek megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett, de még igénybe nem vett Szolgáltatási díj arányos részét.

Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség.

 

6.       Kellékszavatosságra, termékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás Fogyasztói szerződésekre vonatkozóan

A jelen tájékoztatás a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült

A Fogyasztói tájékoztató kizárólag Fogyasztónak minősülő Ügyfelekre vonatkozik, a Fogyasztónak nem minősülő Ügyfelekre vonatkozó szabályok a következő pontban szerepelnek.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Ilyen jellegű igény a Szolgáltatás jellegéből fakadóan nem érvényesíthető a Szolgáltatóval szemben.

 

7.       Kellékszavatosságra, termékszavatosságra, vonatkozó tájékoztatás Fogyasztónak nem minősülő Ügyfelek esetében

Kellékszavatosság

Kellékszavatossági igényt a Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél nem terjeszthető elő.

Termékszavatosság

Termékszavatossági igényt Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél nem terjeszthet elő.

 

8.       Panaszkezelés

A Felhasználó a Szolgáltatással vagy az Szolgáltatónak az értékesítési tevékenységével közvetlen kapcsolatban álló magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatos kifogásait szóban vagy írásban közölheti az alábbi elérhetőségeken:

Telefonon: +36203638738

Írásban postai levélben: 2600 Vác, Karcsu Antal Arzén utca 5., 2/7.

Írásban e-mail útján: panasz@eletrehivunk.hu

Az Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal megvizsgálja és orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel. Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát, a személyesen közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak azonnal átadja.

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Az írásbeli panaszt az Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik a válasz közlése iránt. A panaszt az Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A panasz elutasítása esetén az Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót, valamint tájékoztatja a Felhasználót arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

Amennyiben az Szolgáltató és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/

A fogyasztóvédelmi hatóság jogszabálysértés esetén jár el: nem tartoznak a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, valamint a szerződésszegés és joghatásai megállapításával összefüggő vitás ügyek, amelyek tipikusan kellékszavatossági, jótállási, illetve kártérítési kötelezettség teljesítésével kapcsolatosak. Az ilyen, egyedi fogyasztói jogviták rendezése érdekében a Fogyasztó bírósághoz fordulhat, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

Bírósági eljárás

A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

A Fogyasztó jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a Fogyasztó által a kérelmében megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.

Szolgáltató igénybe veszi a Fogyasztói jogvita rendezésére a békéltető testületi eljárást.

A békéltető testület – kivéve, ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).

Az Szolgáltató a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratot küld békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével az Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítja. Az online meghallgatáson az Szolgáltató egyezség létrehozására feljogosított képviselője részt vesz. Ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér, az Szolgáltató egyezség létrehozására feljogosított képviselője legalább online részt vesz a meghallgatáson.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Budapesti Békéltető Testület

Székhely: Budapest

Illetékességi terület: Budapest

Elérhetőség:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.

Telefonszám: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: bekeltet.bkik.hu

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Pécs

Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

Elérhetőség:

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: baranyabekeltetes.hu

           

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Miskolc

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

Elérhetőség:

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám: 06-46-501-090 (2024.01.01.-től indult ügyek)

46/501-871 (2024.01.01-én folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Szeged

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

Elérhetőség:

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

Honlap: bekeltetes-csongrad.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Székesfehérvár

Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

Elérhetőség:

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Győr

Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

Elérhetőség:

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Honlap: bekeltetesgyor.hu

           

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Debrecen

Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Elérhetőség:

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: hbmbekeltetes.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Budapest

Illetékességi terület: Pest Vármegye

Elérhetőség:

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.

Telefonszám: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: panaszrendezes.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon a fogyasztóknak lehetőségük van arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen a felületen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU